Kuidas värskendada oma teenust?

Blogi

Kommenteeri
Kuidas kujundada oma teenust nii, et kliendid tahavad osta just Sinult nii põhi- kui lisateenust, väärtustavad ja eelistavad just Sinu teenust, toovad Sulle suuremat tulu vähema vaevaga ning seejuures tekitavad Sinu meeskonnas hea ja väärtustatud tunde?
Selleks, et teada saada oma ettevõtte tugevused ja nõrkused, siis tasub teha oma
ettevõttele swot-analüüs ehk analüüsida ettevõtte tugevusi, võimalusi (tugevused saab kerge analüüsi ja arutluse tulemusena muuta võimalusteks), nõrkusi ja ohte (kui nõrkused on jäämäe paistev tipp, siis ohud on piltlikult jäämäe peidus olev osa, millele tuleb tähelepanu pöörata).


Nüüd, mil oled rohkem teadlik oma ettevõtte väärtustest ja omadustest, siis on vaja loovust - genereerida ideid, mis värskendaksid Su tegemisi. Mis sütitab loovenergia? Toon välja mõned asjad, mis sütitavad loovenergiat minus: konkurentide eeskuju, kohtumised inspireerivate inimestega, reisimine, lugemine (erialakirjanduse), üritustel käimine ja osalemine (sh koolitused), võistlusmomendi loomine parema tulemuse saavutamiseks, piisav puhkamine.

Kui sellest hoolimata ideid ei tule, siis annan hea idee: korralda oma ettevõttes igal kuul loovideede koosolek, kus kaasa iga osaleja arutellu ja ideede genereerimisse. Iga osaleja peab esitama ühe idee (ning esitama selle vormis mida-kuidas-miks).

Mainekujunduse võtmesõnaks on enesekindlus. Räägime töötajatest - lähen poodi, küsin küsimuse ja jään vastust ootama... kui töötaja ei oska küsimustele vastata, siis eelkõige tuleb tal säilitada rahulikkus ning selgitada vastus välja. Suhtlemisoskus ei ole vähem oluline - tekitada kliendis usaldus ja kindlustunne läbi sooja ja siira suhtluse, mis on samal ajal professionaalne. Ära unusta, et inimeste jaoks on oluline kaasatus - lisaks enda (vaieldamatult headele) ideedele küsi ka oma töötajate arvamust. Mitu pead on ikka mitu pead!

Mainekujunduses on oluline:
 - Selgus (vältida liialt keerulist lahendust ja tõlgendust - klient peab teadma, mida saab)
 - Eristumine (analüüsid oma swot-analüüsi ja tegutseda selle tulemusen)
 - Usaldus (pakkuda, mida lubatud ja veelgi enam)
 - Eelised (eristu oma konkurentidest ja paku kliendile midagi enamat, kui lihtsalt teenuse saamine)
 - Võrgustik (loo koostööpartnerid ja usalduslik side)
 - Esmamulje (6 sekundit esmamulje loomiseks)
 - Häälestus (klientidele peegeldada oma emotsiooni ja hoiakut - see võib kanduda edasi ka koostöösse)

Lisa kommentaar

Email again: