Loovtöö vs Telefon

Blogi

Kommenteeri
Olen pidevalt pidamas seesmist lahingut, kui mu telefon keset tööpäeva heliseb. Ma ei taha kõlada tänamatuna - telefonikõne tähendab klienti ⇾ klient tähendab tööd ⇾ töö tähendab palgapäeva... aga sellest hoolimata jäävad paljud kõned vastamata. Miks?!
Kuna seda juhtub aina tihemini, siis mõtlesin veidi kirjutada oma  suhtest telefoniga. Jah, see on hädavajalik vidin ilma milleta ma oma elu ette ei kujuta aga graafilise disainerina tahaksin seda vahel lihtsalt kontori ukse taha jätta.

Iga klient on mulle oluline ja iga projekt väljakutse, millesse soovin end 100% pühendada. Seetõttu pean põhjalikult süvenema ja end oma kujundustööde sisse mõtlema. Nüüd ütlengi ausalt ja avameelselt, miks vahetevahel pole mind võimalik telefonilt tabada:

Tegelen projektiga
Vestmintil on palju kliente ja veel rohkem pooleli olevaid projekte. Üks oluliseks põhjuseks, miks vanad ja ka uued kliendid meid valivad on tipp-kvaliteet ja kõrged nõudmised tööle. See tähendab aga seda, et peame projekti süvenema ja end käesolevale tööle lülitama. Usun, et keegi ei soovi, et nende tellimusse kergekäeliselt suhtuksime, mistõttu jätan teadlikult telefoni hääletule režiimile, et saaksin tagada oma täieliku keskendumisvõime.

Aju kapatsiteet ei võimalda kõiki vastuseid
Tundub, justkui maailm tiirleb aina kiiremini ja meie koos sellega, mistõttu arvatakse ekslikult, et helistades saab vastused kiiremini - EI SAA! Üldjuhul oskan hinnata, et lihtsa flaieri peale kulub meil pool kuni poolteist tundi aga tegelikkuses ei saa ma seda välja hõigata ilma, et oleksin algmaterjali näinud. Teinekord muutub kõige lihtsam tellimus õudusunenäoks, kui selgub, et tekstid on toimetamata, läbi mõtlemata ja puudub igasugune pildimaterjal ja soovid... seetõttu palun alati tellimused ja soovid emaili teel edastada, et saaksin süveneda ja põhjalikult vastata. Olen Vestmintile äärmiselt kõrged standardid seadnud, mistõttu ei võta ma ühtegi tööd ette liiga lihtsakäeliselt - usun, et kliendid tunnevad seda meie koostöös ja näevad tulemustes.

Lihtsad muudatused ja kiire tegutsemine... NOT!
Kes teine, kui mitte ise oma saba ei kergita: jah, Vestmint on kiire... mõnikord lausa väga kiire. Naised on hea multitaskijad, nii juhtub ka meie kontoris, et korraga on avatud mitu erinevat projekti, mille "kiired ja lihtsad" muudatused soovime kohe kliendile edastada aga inimvõimekusel on piirid. Kirjeldan klassikalist situatsiooni: samal ajal, kui mulle tuleb e-maili teel kolmelt kliendilt täiendavad soovid oma tellimusele, mida koheselt täitma asun siis neljas helistab ja vuristab ette kõik mõtted, mis hetkel pähe kargasid. Vastan viisakalt (ja seejuures täiesti siiralt), et kõik arusaadav ja teeme ära! Kui ma lõpuks ka ekraanil selle õnnetu neljandani jõuan, siis pole mul ühtegi kriipsu kirjas, mis meenutaks tema kõiki palveid ja pooled muudatused jäävad tegemata, mis toob meid uue ja uue samalaadse kõneni. Jah, olen õppinud kõne ajal märkmeid tegema ja "little black book" pole vaid 90ndate mafioosode püha piibel aga siiski olen vaid inimene. Pretty please kallid sõbrad - joonistage ja kirjutage, sest vaid siis saan lubada, et mitte miski ei unune ega jää märkamata. Ja see on üks põhjus, mis jään vahel telefoni teel tabamatuks.

Klient
On ka juhuseid, kui meile on kontorisse külla tulnud klient ja peame temaga tähtsat sõjaplaani, mistõttu ma telefonile ei vasta. Simple as that! Mingil hetkel on uudistevoog ja vastamata e-mailide hulk juba nii suur, et unustan ka tagasi helistada. 

Vahetu tagasiside
See on mu lemmik! Saadan kliendile visuaalid ja päev hiljem... paremal juhul mõni tund hiljem ta helistab, et anda mulle tagasiside alustades kõne nii: "Tsau, vaatan siin praegu meie tootekataloogi ja ütlen ausalt - mulle meeldib! Aga see kolmanda lõigu neljanda sõna peaks küll välja vahetama... aga mida sinna panna? On sul ideid?" Olen samal hetkel oma mõtetes ja olemuses hoopis neljanda-viienda projekti kallal... või veel hullem, sõidan autoga kliendiga kohtumisele. Üldiselt tean kohe, millest jutt on ja oskan kaasa rääkida aga mõnel juhul ma seda ei tea või lihtsalt hiljem ei mäleta, mistõttu tekib meie projekti kulgu pisike viivitus. Seda punkti kokku võttes: vastan kõnele igal võimalusel aga muudatuse soovid ja ettepanekud on hea saada siiski kirjalikult, et saaksin need rida-realt maha kriipsutada, kui need tehtud saavad. Teised lood on siis, kui soovite lihtsalt minu üldist arvamust või motivatsiooni, miks üht või teistmoodi otsustasin asja lahendada. 

Vajan puhkust
Üldiselt ma kellaaega ei vaata ja tööd teeme Vestmintis igal sobival hetkel ja võimalusel. Ametlikult on meie tööaeg E-R kell 10-17. See on see aeg, mil annan endast parima, et olla iga sidevahendi vahendusel kättesaadav. Kui mulle helistada aga kell 19:30, siis enamasti ma ei vasta... ja enamasti ei pruugi ma sel hetkel ka kujundusprogrammi taga istuda. Targemad juba teavad, et pakilise teate korral tasub saata SMS ja kui mul on vähegi võimalust, siis tegutsen kasvõi 23:30 - täpselt nii juhtus näiteks eelmisel nädalal. Tegelikkus on see, et alates kella viiest õhtul saan tegeleda asjadega, millega "ei põle" ja olen arvuti taga vastamas emailidele, tegemas hinnapakkumisi, koostamas järgmise päeva tegevuskava ja jagamas meeskonnas ülesandeid ja juhendeid. Vahel harva jõuan ka meie portfooliot täiendada ja postitusi kirjutada.

Mul on OCD
Seda punkti tasub võtta kerge huumoriga aga tõetera peitub siingi. Tööasjades olen äärmuslikult süsteemne ja seetõttu vajan emaile, millele punaseid-kollaseid-siniseid lipukesi külge kleepida. Lisaks nendele on mul varasemalt mainitud "little black book", kuhu kannan iga projekti ja selle staatuse. Telefonikõned ei võimalda mul olla süsteemne. Heal juhul olen kontoris arvuti taga ja saan kõne detailid üles kirjutada ja "ära lahterdada" aga kui ma seda teha ei saa (näiteks olen autoroolis või mujal liikumises), siis kliendi ja enda aja kokkuhoidmise mõttes palun saata mõtted ka e-mailiga. 

Olen koolitusel
Vaatame kõik altkulmu neid tüüpe, kes koolituse kestel pidevalt nihelevad ja ukse taga telefoniga rääkimas käivad. Ma ei taha olla see tüüp, mistõttu palun alati email saata, sest sellele vastamine ja tegutsemine ei häiri teisi ja probleem saab kiire lahenduse.

Tegelikult on põhjuseid veel ja veel, miks on Vestminti (ja ilmselt kõiki loovinimesi) vahel raske telefoni teel tabada aga peamised said siin postituses kajastuse. Sellega soovin maailma külvata veidi rohkem mõistmist ja arusaamist. Peace!

Lisa kommentaar

Email again: