Bränd, brändimine ja bränding – sõnad, mida kuuleme aina enam enda ümber. Ettevõtlusega alustamisel on see vajalik ja möödapääsmatu samm. Ettevõtte arenguplaanides on sellel oma selge ja kindel koht ning üha enam pressib bränding sisse ka meie eraellu.

Mis see siis tegelikult tähendab ja miks see nii oluline on? Väga labaselt öelduna on bränd nimi, termin, disain, sümbol või mingi funktsioon, mis eristab ühe müüja kauba või teenuse teiste müüjate omast. Aga nagu elu ikka – ka see ei ole nii lihtne, kui paistab.

Brändimine on palju enamat, kui lihtsalt visuaalne graafiline element või logo, mida kasutad. Kui räägime Sinu brändist, siis tahame tunda kõiki Sinu loodud väärtusi ja olemust – tahan seda tunda vaadates Sinu veebilehte, vaadates Sinu tegevust sotsiaalmeedias ja kuulates Sinu töötajat telefonile vastamas… Sinu loodud bränd on see tervik, mida loob detailide rohkus ja pühendumine sellele, mis väärtusi sa lood ja teistele pakud. Tugeva brändi loomine ei toimu üle öö – see vajab detailset planeerimist, katsetamist ja juurutamist. Usu mind – Su kliendid tunnevad seda, nad hindavad sedaning see võib olla põhjuseks, miks nad ei torma sooduspakkumiste lainel Su konkurentide juurde.


Kindlasti on Sinu esimene mõte, et Sa ei valda seda teemat ning professionaali palkamine on kulukas? Õnneks tean sellest valdkonnast nii mõndagi ning kinnitan, et see ei pea tingimata nii olema. Kuidas siis brändida taskukohaselt? Võtame üheskoos samm-sammult.

Loo enda persona. Wtf – mis see veel on? Selleks, et tabada oma sihtgruppi otse kümnesse on vaja see esmalt tuvastada ja enda jaoks visualiseerida. Persona saad luua mitmel eri moel – vii läbi lihtsam veebiküsitlus, küsi tagasisidet oma (potensiaalselt) kliendilt või endiselt kliendilt jne. Ära pelga küsida enda jaoks ebameeldivaid küsimusi – see on õppimise ja arenemise koht Sulle endale, et teada oma teenuse kitsaskohti ning pakkuda parimat. Küsitluse tulemusena on sul võimalik luua oma teenuste universaalne tarbija. Persona loomine võimaldab Sul olla personaalne ning seeläbi luua usaldusväärne side oma ettevõtte ja kliendi vahel. Et persona loomine ei murraks konti, siis saad kasutada veebi tööriista – siin! 

Nüüd, mil Sul on olemas klientide tagasiside võid aimata nende ootusi. See annab suurepärase pinnase oma brändi loomisele ja hääle kujundamisele. Siinkohal on paslik mõelda, mis eristab sind konkurentidest. Mis väärtust sa pakud? Mida sa esindad? Millisena sa soovid välja paista? Loo endale bränd, mis esindab kõiki sinu (ettevõtte) hoiakuid, väärtusi ja tõekspidamisi.

Reklaami end! Lihtsaim viis on seda teha sotsiaalmeedias, kuna Sinu kliendid ilmselt veedavad oma aega justnimelt seal sõprade pilte vaadates, arvamust avaldades ja niisama uudiseid piiludes. Populaarseimad sotsiaalmeediakanalid on Facebook, Instagram, Linkedin ja Pinterest. Aga kui tunned, et sul on midagi asjalikku öelda, siis lisa ka Twitter vms. Turundades end sotsiaalmeedias pead olema järjepidev. Loo endale teatav intervall, mis aja tagant postitusi teistega jagad. Loo oma jälgijatele huvitav infovoog.

Oled teinud kõik vajaliku, et luua platvorm oma brändi levimisele massidesse. Aga paku oma jälgijatele lisaks silmailule ka sisu. Kui sul on vähegi tahtmist, hakkamist ja indu, siis blogimine oli alles kauge tulevik, millest on saanud vajalik tänane päev. Oeh, lause sai keeruline aga mõte on sama – sisukas blogimine on parim turundusviis, kuna pakud tõesti huvi tundvatele klientidele midagi enamat, kui tootefotod, mis Facebooki feed-is jooksevad.

Kõikvõimalikest turundusnippidest parem ja efektiivsem on sõbra soovitusel baseeruv reklaam. Ehk siis rahulolev klient on sinu parim turundusallikas. Seetõttu pööra erilist tähelepanu oma klienditeenindusele ja teenuse kvaliteedile.

Sõprus on oluline nii eraelus, kui ka äris. Kui sul on hea koostööpartner või klient, siis lööge seljad kokku ning viige läbi ühine turunduskampaania. Nii tabate ühe kampaania raames oluliselt suuremat sihtgruppi. Aga siin ole siiski kriitiline ja vali oma turunduspartner välja ühiste väärtuste ja hoiakute baasil. Üks untsu läinud turunduskampaania võib rikkuda sinu senise töö ja ponnistused brändi loomisel.

Minu soovitusi järgides varu endale aega. Vanasõnadel on kombeks paika pidada – üheksa korda mõõda ja üks kord lõika. Ning kui vajad abi või nõuandeid, siis võta julgelt meiega ühendust – Vestmint ei paku vaid reklaamide kujundus- ja trükiteenust. Abistame Sind ka turundusalastes küsimustes!