Kuidas teha tõhusalt toimiv INSTAGRAMi konto?

Kuidas teha tõhusalt toimiv INSTAGRAMi konto?

Instagram ei ole enam ammu lihtsalt enese näitamise paigaks – kui Sind pole Instagramis, siis pole Sind olemas. Sama kehtib Sinu ettevõtte puhul.

Okei-okei, võib-olla kõlasin liialt äärmuslikult, kuid kui tahad teha tõhusat turundust, siis on Instagram oluline paik, kus end näidata (ja siinkohal pean eelkõige silmas Su ettevõtet).

Nii Facebookis, kui Instagramis määrab Sinu reklaami tõhususe see, kui palju on Su lehel jälgijaid (võib öelda ka fänne). Ole ise asjalik ja agar ning saad kasvatada oma jälgijaskonda hõlpsalt. Paha ei teeks ka see, kui leiad endale toetaja ja õpetaja, kes valdab keskkonda vabalt ning oskab Sind juhendada ja suunata.

Alusta sellest, et lood endale korraliku ja optimaalse profiili. Profiil on Sinu visiitkaart ja see peab välja nägema viisakas ja korralik – anna oma potentsiaalsetele jälgijatele põhjus, miks nad tahavad Sind jälgida. Sa ei jäta väga tõsiseltvõetavat muljet, kui kasutajanimi on Kiizupood666 – mõtle läbi, milline võiks olla Sinu kasutajanimi. Ennekõige soovitan selleks panna poe/ ettevõtte nimi. (PS! Lisaks kasutajanime valikule täida kindlasti seadetes “Name” koht, kuhu sobib panna näiteks ettevõtte täispikk nimi, mis kuvatakse hiljem profiilipildi ja kasutaja nime all).


Järgmisena veendu, et Su konto ei oleks teistele varjatud, eks! Profiilipilt võiks toetada Sinu brändi. Näiteks võiks see olla sama, mida kasutad teistes sotsiaalmeediakanalites, e-kirja signatuuris vms. Eelistatud on kindlasti näiteks lihtsalt logo kasutamine.

Bio (tutvustuse) lisamisel ole loov ja informatiivne. Anna edasi oma brändi olemus ja väärtused. Tutvu teiste tegijate profiilidega ja kogu ideid. Ära unusta lisada link, et inimesed saaksid kiirelt ja lihtsalt suunduda Sinu Instagramist veebilehele/ Facebookilehele vms. Saad seda teha URL infokastis, mis on kusjuures ainus koht, kus keskkond toetab toimiva lingi lisamist.

Postitused peavad Instagramis olema ääretult hea kvaliteediga. Muidu oleks esimeses etapis andnud oma konkurentidele andestamatu eelise.

Kui video vaatamine ei ole Sinu teetassike, siis loe seda postitust siin!

Võta oma konto loomist ja timmimist rahulikult – lae sinna mõned pildid enne, kui hakkad suuri rahvamasse oma lehele meelitama. Anna neile midagi, mida vaadata. Tühjale lehele pole mõtet inimesi suunata. Edukalt turundamine eeldab planeerimist ning siinkohal on suureks abiks kalender – kas kasutad enda ustavat kaaslast või laed alla siit ühe asjalikuma variandi. Oluline on järjepidevus ja kannatlikkus (easier said then done – I know). Erinevad uuringud on näidanud, et olulist vahet pole, kui postitad oma Insta kontole uut materjali peaaegu igal ajal. Parim aeg selleks on esmaspäev ja neljapäev. Aga ära tee seda ajavahemikus 15-16 – see on Insta “surnud aeg”. Sellise statistika on teinud ka paljud teised sotsiaalmeediakanalid.

Ära ole oma postitustega kitsi – lisaks professionaalsetele postitustele võid jälgijatega jagada ka lahedat sündmust kontoris või mõnda mõnusat kogemust. Paku neile midagi, mis Sind liigutas.

Postituste pealkirjad on ääretult olulised – kirsike tordiviilul. Vaata seda kontot, kas pole geniaalne? Muuhulgas oled kindlasti kuulnud sõna häshtääg (#) – kasuta seda targalt. Hastagid koondavad kokku postitusi ja huvilistel tekib võimalus kuvada kõiki selle märksõnaga postitusi. Ära nendega üle pinguta – võid sellega kaotada usutavuse – tee kõike hea maitse piiril. Et leida endale sobivaimad märksõnad, võid teha pisikese eeluuringu ja Insta otsingusse mõned märksõnad sisse tippida.

Leia endale sõpru ja jälgi lehti, mis Sulle meeldivad. Insta ei ole pelgalt leht enda eksponeerimiseks – see on eraldi ühiskond, suhted, sidemed. Kasuta seda võimalust, mida see Sulle pakub. Ühtlasi on see hea võimalus jälgida, mida teised teevad ja kuidas end reklaamivad ja anda neile tagasisidet. Suhtle ja loo enda ümber võrgustik – toetage teineteise postitusi ja kampaaniaid. Tihti kohtab postitust, mille all on märgitud keegi kolmas (@vestmint for example). See lingib Sinu Insta konto automaatselt postitusega ning juhatab Su sõbra vaatajad ka Sinu lehele.

Kui oled Insta endale piisavalt selgeks teinud ja tunned end koduselt, siis on aeg see taas pea peale keerata – hakka looma kampaaniaid. Jah, need on tasulised aga need toimivad! Klassikalised kampaaniad näevad ette inimeste liitumise lehe jälgijaskonnaga, kommentaari lisamise, foto postitamise koos viitega Sinu ettevõttele (#) jms. Hea idee saamiseks soovitan Sul taas veidi luuret teha ja vaadata, mida teised korraldavad ja kuidas – tark õppivat teiste vigadest 😉

Teine moodus oma Insta elu pea peale keeramiseks on kasutada Insta Stories ja live-videote tegemise võimalust. Nende idee on anda edasi Sinu salvestatud hetki vaid 24-tunni vältel. Seejärel need postitused kustuvad ja kaovad. Väga lahe moodus emotsiooni-postituste tegemiseks, ilma et seda hiljem kahetseksid. Tunnustatud on näiteks selliste lehtede storie-d: @yoga_girl @miniamlistbaker @casper

Ja last, but not least – tee oma konto lihtsasti jälgitavaks. Turunda oma meediakanalite kaudu oma teisi kontosid: lisa Instagram-i, Facebooki (jms) nupp enda veebilehele, lingi oma Insta konto oma Facebook-i lehel ja vastupidi – kasuta ära kõik võimalused, et juhatada inimesed oma erinevatele sotisaalmeediakanalitele.