Kuidas kasvatada ja turundada oma äri nii, et see pakuks lisaväärtust? Aina enam peab toode või teenus kliendile pakkuma midagi enamat – kook ilma kirsi ja vahukooreta pole enam teema.
Julgen väita, et iga viies ettevõtja arvab, et turundamine on easy või siis on tema teenus/ toode nii hea, et see ei vajagi turundamist. Kui seda blogi loed, siis ilmselt ei kuulu Sa nende hulka ning ei usu seda, mida ma just kirjutasin. Aga nii see siiski on. Minu juurde leiavad need ettevõtted tee alles siis, kui jama on majas ning ellujäämise nimel on nad valmis oma senistest uskumustest mööda vaatama…
Aga tulemuslik turundus on pidevas muutumises ja oluline on SISUturundus. Lihtsalt öelduna ei ole kliendid/ tarbijad Sinu reklaami vaatamas läbi juhusliku bänneri või muu reklaamikandja, vaid on sihilikult ja tahtlikult Sinu reklaamini jõudnud, et sealt noppida endale kasulikku. Aga sisu tootmine seab ka teatavad nõuded ja piirid – võta seda kui ajakirjandust: kas tahad olla kollaste uudiste pakkuja või sisukate artiklite looja?
Oma brändile sisuturunduse külge pookimiseks on vaja teha põhjalik eeltöö. Alusta näiteks oma kliendi soovide ja vajaduste kaardistamisest. Varasemates postitustes oleme juba loonud oma kliendi persona – nüüd on ideaalne võimalus seda edasi arendada. Leia seosed, kuidas Sinu pakutav sisu hakkab Su ettevõtte kasuks tööle, tuues uusi kliente ja seeläbi kasvatades müüke.
Lähme nüüd tehnilisemaks? Sisuturunduse loomiseks ei pea Sa ilmtingimata jooksma oma kodulehte muutma, et sinna blogi nupuke luua. Saad seda edukalt teha ka näiteks sotsiaalmeedia kanaleid kasutades.
Sisu Facebookis Instagramis LinkedInis Twitteris
Kui Sul on olemas toimiv Facebooki konto, siis tee seal mõned kohendused ning loo enda jaoks ideaalne sisuturunduse koht. Veidi keerulisem aga võimalik on (tekstilist) sisu pakkuda ka Instagramis. B2B sisuturunduseks on ideaalne keskkond LinkedIn. Oma seisukohtade ja hoiakute väljendamiseks säutsu Twitteris jne. Kel soov, see leiab ka enda jaoks sobivaima paiga.
Oluline on meeles pidada, et sisuturundus ei tähenda endale reklaami tegemist, vaid kliendile lisaväärtuse pakkumist mõne probleemi lahenduse leidmise või küsimustele vastamise näol. Siin on väga lihtne feilida ja seeläbi usaldus kaotada.
Millal saad tibusid lugeda? Mul ei ole Sulle rõõmustavaid uudiseid – sisuturundus on pikaajaline protsess, mis vajab pühendumist. Olulisim väljakutse on harjumuse tekitamine – et inimesed leiaksid end Sinu sisu järjepidevalt sirvimas.
Iga ettevõte ja valdkond on erinev ning vajab oma eripärades ka erinevat lähenemist, mistõttu ei saa ma anda võluvitsa, mis kõik probleemid lahendab ja edu tagab. Küll aga loodan, et julgustasin Sind oma turundusplaanid ümber hindama ja täiendama. Nagu eelpool sai öeldud, siis sisuturundus ei hakka Sinu kasuks tööle üle öö aga nagu ka paljude muude asjade puhul: järjepidevus viib sihile!
Soovitus
Kui soovid hakata põhjalikult ja väga teadlikult sotsiaalmeediasisu pakkuma, siis soovitame Sulle koolitust, mille kvaliteedis oleme veendunud – Sotsiaalmeedia spetsialisti meistriklass. Kindlasti parim investeering, mida oma turundusosakonna arengule teha saad.
Kui endal aga aega, tahtmist ja/ või võimalusi sotsiaalmeedias katsetamisega tegelemiseks pole, siis usalda meie teadmisi ja kogemusi, sest Vestmint toimetab usinalt ka sotsiaalmeedia turundusega.