Sotsiaalmeedia turundus aitab kasvatada sinu klientide bränditeadlikkust, lojaalsust ja ettevõtte müügitulu sotsiaalmeedia kanalite ning efektiivse sisuturunduse kaudu!
Vaatame lähemalt, mis on sotsiaalmeedia turundus?
Sotsiaalmeedia turundus (kaubanduse võtmes) on üks e-kaubanduse vorm (võiks ju öelda, et e-kaubanduse evolutsioon), mis hõlmab sotsiaalmeedia platvormide kasutamist toodete ja teenuste reklaamimiseks ja müümiseks.
Sotsiaalmeedia kanalid nagu Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn jt hõlmavad aina suuremat veebikasutajate osakaalu, mistõttu on hästikorraldatud sotsiaalmeedia strateegia abil võimalik efektiivselt ja kiirelt jõuda suurema hulga kasutajateni ning potentsiaalsete klientideni.
See trend liigub tõusuteel ja eeldatavasti jõuab järgmise viie aasta jooksul 141 miljardi dollarini.
Praegu saab lugeda teerajajaks Hiina platvorme nagu Douyin ja WeChat. Aga nende seas võimaldab meile rohkem tuntud Meta platvorm samuti sotsiaalmeedias ostlemist oma Instagrami ja Facebooki kanalite kaudu – prognoositavalt lausa aastas tulusid umbes 94 miljoni dollari ulatuses.
Tõepoolest kõlab paljutõotavalt, kas pole? Aga mida see tähendab sinu ettevõtte jaoks ja kuidas saad sellest maksimumi võtta
Pane tähele:
- Et saavutada sotsiaalmeedia turunduses parimaid tulemusi on oluline teha koostööd mõjuisikutega (influencer), et tuua oma bränd uue sihtrühma ette, valida oma sihtrühmale õiged turunduskanalid ja ümbritseda neid oma toodete ja teenustega.
- Sotsiaalmeedia turunduse abil saad luua kogukondi ja pakkuda ostjatele isikupärastatud tuge.
Kuidas sotsiaalmeedia turundus töötab?
Kujuta ette, et lehitsed (scrollid) oma Facebooki ja näed seal uusi ägedaid jalanõusid. Sul tekib vastupandamatu soov neid osta ja saad seda teha lihtsalt vajutades “osta” ja edasi vormistad oma tellimuse koheselt ja mugavalt selsamal saidil. See võimaldab sujuvat ostukogemust, mida me kõik armastame, ja see ongi see miski, miks sotsiaalmeedia turundus on tõusutrendis.
Sotsiaalmeedia turundus on unikaalne, sest see võimaldab tarbijatel uurida, leida ja osta tooteid platvormide vahel hüppamata. See teeb ostukogemuse sujuvamaks, kuna ostjad saavad otse brändide või ettevõtetega ühendust võtta ning enne ostu sooritamist teistelt sotsiaalmeedia kasutajatelt tagasisidet saada, võimaldades ostu sooritada kindlameelsemalt.
Sotsiaalmeedia turunduse platvormide TOP, 2023
Milline sotsiaalmeediakanal valida?
Üle kolme miljardi aktiivse kasutajaga juhib Facebook sotsiaalmeedia turunduse valdkonda. Selle lihtne seadistus ja kasutamine võimaldab ettevõtetel luua poode nii Facebookis kui Instagramis, pakkudes samal ajal võimalust toodete märgistamiseks, sidumiseks ja turundmamiseks, suurendades nende nähtavust publiku seas.
Instagram võimaldab tooteid rakenduses hõlpsalt näidata ja müüa, pakkudes kasutajale mugavat ostukogemust. Lisaks on platvormil kaasatud kasutajad, kellest 90% jälgib aktiivselt vähemalt ühte ettevõtet.
TikTok on sotsiaalmeedia turunduse jaoks üks parimaid platvorme ja seda just tänu oma suurele ja kaasatud kasutajaskonnale. Lühikese video sisu ja valmis e-kaubanduse integratsiooniga on TikTokist saanud sotsiaalmeedia kaubanduse eelistatud platvorm. Muuhulgas võimaldab see ettevõtetel pääseda ligi oma kogukonnale, edendada müüki ja bränditeadlikkust. Kui aga USA-s kavandatav TikToki keeld peaks jõustuma, peavad brändid oma sotsiaalmeedia turundusstrateegiad ümber hindama.
Pinterest on suurepärane sotsiaalmeedia turunduse platvorm ennekõike oma visuaalsuse poolelt, omades suurt kasutajaskonda ja pakkudes ettevõtetele suunatud reklaamivõimalusi. Pinterest meelitab ligi pigem kõrgema sissetulekuga publikut – statistika näitab, et kolm kasutajat viiest otsib infot luksusbrändide kohta just Pinteresti. Seega on nad vastuvõtlikud luksusbrändide sõnumitele ennekõike just selles keskkonnas.
Sotsiaalmeedia turunduse eelised:
Sotsiaalmeedia mahukad kasutajabaasid on sinu päralt, et leida uusi kliente ja suurendada oma müügitulu.
Uuringud näitavad, et 59% sotsiaalmeedia kasutajatest eelistavad toetada väike- ja keskmise suurusega ettevõtteid, muutes selle suurepäraseks võimaluseks väikeettevõtetel oma brändi üles ehitada ja müüki suurendada.
Sotsiaalmeedia turundus võimaldab pakkujal suhelda oma publikuga isiklikul tasandil, luues oma brändi ümber kogukonna ja kasvatades brändilojaalsust.
Sotsiaalmeedia kanalitest saadud andmed võimaldavad tulemusi analüüsida ja seeläbi näha strateegiate toimivust.
Sotsiaalmeedia turundus võimaldab sul klientidega suhelda ja saada vahetut tagasisidet, pakkudes väärtuslikke teadmisi, mis võimaldavad tooteid või teenuseid parendada, andes globaalse haarde.
Sotsiaalmeedia turundus sobitub hästi kasutajate loodud sisuga. Oma publikuga suhtlemine kasutajate loodud videote, piltide, loovate väljakutsete ja arvustustega annab sulle autentse sisu, millega kaasata oma publikut veelgi enam.
Strateegiline sotsiaalmeedia turundus võimaldab sul parandada oma brändi nähtavust, suurendada müügitulu ja luua positiivne ostukogemus.
Vali tõhusaimad sotsiaalmeediakanalid
Otsusta, millised sotsiaalmeedia kanalid on sinu äri jaoks parimad. Sa ei pea olema esindatud igal platvormil. Lähtu sellest, mida kasutab sinu sihtrühm. Vaata üle oma sihtrühma demograafilised andmed ja milliseid sotsiaalmeediakanaleid nad tõenäolisemalt kasutavad.
Õpi oma klienti tundma
Aseta tarbijad sisu keskmesse ja vaata üle oma kliendipersoonad, et õppida tundma nende probleeme ja pakkuda tooteid või teenuseid, mis aitavad neid lahendada.
Suhtle oma publikuga
Kasuta sotsiaalmeedia turundust, et suhelda oma publikuga vahetult ja otse, vastates küsimustele, pakkudes isikupärastatud tuge ja reageerides kiiresti.
Tee koostööd mõjuisikutega
Tee koostööd oma valdkonna mõjuisikutega, kes jagavad sinu brändi väärtusi, et tuua oma äri uue publiku ette.
Paku kvaliteetset sisu ja visuaali
Sotsiaalmeedia turundus on ennekõike visuaalne – keskendu kvaliteetsetele, professionaalsetele piltidele, mis näitavad sinu tooteid parimast küljest.
Anname siin mõned näpunäited, kust leida vabavaralisi kvaliteetseid fotosid.
Analüüsi ja loo strateegia
Vaata üle oma sotsiaalmeedia analüütika, et mõista kliendikäitumist, eelistusi ja trende ning tee sotsiaalmeedia audit, et oma reklaame veelgi paremini sihtida.
Ostlemine sotsiaalmeedias pakub lihtsat ja mugavat kogemust, mida ostjad ootavad ning vahetu suhtlus oma klientidega loob win-win olukorra mõlemale osapoolele.
Üha enam tarbijaid pöördub sotsiaalmeedia turunduse poole, pannes pakkujad oma turundusstrateegiaid ümber hindama, et sellest maksimumi võtta.
Vajad sotsiaalmeedias turundamisel abi?
Sotsiaalmeedia turundus Vestminti käe all või juhendamisel tähendab ennekõike tervikut, alates analüütikast, sisuloomest kuni reklaamide seadistamise ja tibude loendamiseni.